حضرت فاطمه علیهاالسلام چگونه سر از قبر برمىدارد؟
حضرت
فاطمه علیهاالسلام هر چند مقام برترى دارد، ولى او نیز همانند دیگران این
مسیر را مىپیماید و پس از عالم برزخ به محشر مىآید و در پیشگاه خداوند،
مقام او بر دیگران ثابت مىشود.
حضرت على علیهالسلام مىفرمایند: روزى پیامبر خدا صلى الله علیه و آله براى دیدار فاطمه علیهاالسلام به خانه ما آمد، ولى دخترش را بسیار محزون دید. از او پرسید چرا این گونه غمگینى؟ در جواب گفت: پدر جان! به یاد عالم محشر افتادم که مردم در آن حال عریان خواهند بود. (ذکرت المحشر و وقوف الناس عراه...)
رسول
گرامى فرمودند: نگران مباش، پس از آن که من، على و ابراهیم خلیل
علیهالسلام سر از قبر برمىداریم آنگاه خداوند جبرئیل را با هفتاد هزار
ملک به سراغ تو مىفرستند، سپس اسرافیل در حالى که با سه پارچه زیبا از
نور در اختیار دارد، کنار تو مىآید و تو را از قبر بیرون مىنماید، در
حالى که بدنت پوشیده است...
عزت و احترام بىنظیر هفتاد هزار فرشته تسبیح گویان تو را وارد محشر
مىکنند و به همین تعداد حوریان بهشتى به استقبالت مىآیند. در این هنگام
مریم (دختر عمران)، خدیجه (دختر خویلد)، حوا (زن آدم)، آسیه، (دختر مزاحم)
هر کدام با صفوف ملائکه اطراف تو را مىگیرند و تو را بر روى منبرى از نور
مىنشانند. در این هنگام جبرئیل به حضور تو مىرسد و مىگوید: هر حاجتى
دارى بگو و تو مىگویى: خدایا! حسن و حسینم را مىخواهم.
در
آن ساعت حسینت را مىبینى که با بدن خون آلود به محشر مىآید و از خدا
مىخواهد که قاتلان وى را به کیفر رساند، بلافاصله خداوند به خشم آمده و
از خشم او ملائکه نیز به خشم آیند و شعلههاى جهنم زبانه مىکشد و قاتلان
حسین و دشمنان او بر درون آتش افکنده مىشوند.
منبع:
بحارالانوار، ج 43، ص 226- 225 با تلخیص.
رجعت حضرت زهرا علیهاالسلام به دنیا
از
جمله امورى که از ضروریات مذهب شیعه و مختصات آنست، اعتقاد به رجعت
مىباشد و آن برگشتن جمعى از نیکان محض و بدان محض در دنیا پیش از قیامت
کبرى است، و اکثر علماى امامیه مانند شیخ صدوق
و شیخ مفید و سید مرتضى و شیخ طبرسى و سید بن طاووس و علامه مجلسى رحمة
اللّه علیهم و غیر ایشان از بزرگان آنها بر حق بودن رجعت، نظر دادهاند و
بسیارى از محدثین(راویان) شیعه در این باره کتابهاى جداگانهاى
نوشتهاند.
یکی از فضائل ممتاز حضرت زهرا علیهاالسلام،
رجعت است. که با ائمه اطهار بار دیگر برمىگردد و از خداوند نسبت به
ظالمین دادخواهى مىکند. چنانچه در روایت مفصلی از مفضل بن عمر از حضرت
صادق علیهالسلام روایت شده است.
منبع:
- فضائل الزهرا علیهاالسلام، سید محمد تقى مقدم، ص 217 .
- بحارالانوار، ج53، ص 143 .
بررسى محتوایى خطبه فدکیه
«لاالهالاالله»
کلمهاى است که تأویلش را اخلاص (1) قرار داده و پیوندش را در دلها نهاده
(2) و در فکر براى تعقّل آن، روشنایى ایجاد کرده است.
خداوندى
که دیدارش براى دیدگان و توصیفش براى زبانها و درک چگونگىاش براى وهمها
ناشدنى است، اشیا را نه از چیزى که قبل از آن باشد [و از نیستى] پدیدار
ساخت و بدون استفاده از مثال و الگو، اشیا را آفرید و به قدرت خویش، خلق
کرد و به خواست خود پدید آورد، بدون این که به آفرینش آنها نیازى داشته
باشد و یا در شکل بخشیدن به آنها فایدهاى برایش باشد، جز این که حکمتش را
پایدار، و بر طاعت و قدرتش دیگران را آگاه، و براى آفریدگانش موجب تعبّد و
بندگى، و براى دعوتش موجب سرفرازى باشد. پس از آن، بر طاعت و گوش فرادادن
آنان ثواب را مترتّب ساخت و بر نافرمانىشان عقاب و کیفر نهاد تا بندگانش
را از خشم خود بازدارد و به سوى بهشت فراخواند.ادامه مطلب...
در
فرهنگ شیعه، «فدک» نمادِ معنایى بزرگ است که هرگز در محدوده یک قطعه زمین
نمىگنجد و همین معنا رمزى است که درگیرى را از مخاصمه سطحى و محدود، به
مبارزهاى سیاسى تبدیل کرد. منازعه فدک در واقع، فریاد اعتراض یادگار رسول
خدا صلىاللهعلیه و آله به انحراف پدید آمده در جهان اسلام است.ادامه مطلب...
غریبونه داری میری از این ویرونه دیگه سر اومده پیمونه
پریشونم دوای درد بیدرمونم همشیه جشم به رات میمونم تا وقتی کنج این ویرونم
غریبونه داری میری از این ویرونه دیگه سر اومده پیمون
کاش به جای تو من میمردم بین کوچه من سیلی می خوردم
می نویسم چون دلم به یاد توست
می نویسم چون دلم به پای توست
و برای آرام شدن دلم نوشتم چون مادرم جوان بود و به دل امیدهای زیاد داشت،امید عروسی طفلان و امید در آغوش گرفتن اولاد امید و در آغوش گرفتن فرزندی تازه نفس.
و برای تو می نویسم ای مادر ای تمام امیدم ،ای تمام زندگیم که تمام زندگیم بدرب سوخته ای زهم پاشید تمام جان امیدم را میان درب و دیوار یکسان کرد،و برای مادر جوانم میگریم که فقط هیجده ساله بود.
برای ما یکی کرده غم مادر جوانمون غم مادری که
..........
.: Weblog Themes By Pichak :.