سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 89/8/6 | 1:42 صبح | نویسنده : روح الامین

 

باسلام خدمت تمامی دوستان و بینندگان وبلاگ و همراهان همیشگی چهار ساله ،بلاخره وقت اون رسید که به عهد و قول قدیمی خودم عمل کنم و سایت رو بسازم ،تقریبا یه سالی بود که این سایت رو ساختم ولی دلم نمی اومد که دانشمندی برای تمام فصول رو رها کنم ولی بلاخره هر اومدنی رفتنی داره ،نه اینکه دیگه مقاله ننویسم نه اینطور نیست.... توی سایت مقاله نویسی و مطالب علمی رو مینویسم و دیگه دانشمندی برای تمام فصول تو فصل پاییز به خوابی همیشگی میره .خیلی ممنونم که تو این چهار سال همراه من بودید تو جشن ها، تو غم ها  ،تو مکه رفتنم،تو دانشگاه رفتنم و تو همه ی شادی ها و شیرینی ها امیدوارم که بعد از این هم همراه من باشید ...زیر سایه ی خداوند و امام عصر شاد و سلامت باشید ...یاحق

www.PBclub.ir

دانشمندی برای تمام فصول




تاریخ : چهارشنبه 89/8/5 | 11:44 عصر | نویسنده : روح الامین

 

 

التهابات و درد مفاصل از جمله بیماری هایی است که لازم ...است به خاطر آن به پزشک مراجعه کنید .مصرف میوه و سبزی های غنی از آنتی اکسیدان ها مثل گردو ،غلات و ماهی های چرب می تواند از بروز این ناراحتی ها پیشگیری کند.سیب ،اواکادو ،دانه گندم کامل و روغن زیتون هم مفید است .
به یاری خداوند در ده روز مقاله ای که در رابطه با خواص میوه و سبزیجات نوشته بودم رو برای شما شرح دادم ،خیلی از دوستان پرسیدند که چرا همه ی مقاله رو یکجا به نمایش نمیذارم ...دلیل من به خاطر قسمت به قسمت کردن این بود که : بعضی از دوستان که به وبلاگ های علمی یا پزشکی میان زیاد حوصله ی خواندن مطالب طولانی رو ندارند .به همین خاطر این مقاله رو به صورت خلاصه شده و مختصر و مفید در 10 روز نوشتم که هم وقت شما گرفته نشه و هم اینکه بهتر از خواص میوه ها مطلع بشید.کپی کردن از این مقاله و اسم نوسینده رو هم ذکر نکردید اشکالی نداره مهم سلامتی انسانهاست ...شاد و سلامت باشید........... روح الامین حسینی




تاریخ : چهارشنبه 89/8/5 | 11:42 عصر | نویسنده : روح الامین

 

 

مصرف مواد غذایی حاوی فیبر مثل میوه و سبزیجات و نوشیدن حداقل 1/5 لیتر... آب در روز به هضم و دفع راحت تر کمک میکند .در صورتی که دچار سنگینی معده یا سوزش هستید،بهتر است مواد غذایی اسیدی مثل پنیر ،گوشت قرمز و مرکبات را از برنامه غذایی خود حذف کنید . مصرف میوه هایی مثل انگور ،موز،گندم کامل و برنج قهوه ای میتواند مفید باشد.




تاریخ : چهارشنبه 89/8/5 | 11:41 عصر | نویسنده : روح الامین

 

 

پوکی استخوان یا دیگر بیماری های استخوانی مربوط به پیری می شوند .... مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم و ویتامین دی میتواند از مبتلا شدن به این بیماری پیشگیری کند . به همین دلیل توصیه می شود مواد غذایی نظیر بورکلی ،اسفناج،شیر،ماست ،روغن زیتون ،نارگیل و شاه ماهی مصرف کنید.




تاریخ : چهارشنبه 89/8/5 | 11:40 عصر | نویسنده : روح الامین

 

 

حتما شنیدید که می گویند برای پیشگیری از ضعیف شدن چشم هویج بخورید.جالبه بدانید تمام میوه ها و سبزیجات قرمز و نارنجی رنگ حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های آ ای و ث و لوتنین هستند و میتوانند سبب وضوح دید شوند.به جز هویج،توت فرنگی ،تخم مرغ ،زردآلو،چغندر و کدوتنبل هم قدرت دید شما را افزایش میدهد




تاریخ : چهارشنبه 89/8/5 | 11:39 عصر | نویسنده : روح الامین

 

 

معمولا به کسانی که مبتلا به بیماری قلبی هستند توصیه می شود مواد... غذایی حاوی چربی های اشباع شده مثل کره ، پنیر ،همبرگر و ... مصرف نکنند چون چربی اشباع سبب بالا رفتن کلسترول خون می شود. در عوض بهتر است مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب منوی غیر اشباع ،فلاونویید ها و فیبر مصرف کنند.این ترکیبات در برخی روغن ها مانند روغن زیتون و برخی مواد غذایی و میوه ها مثل انگور،خربزه ،آواکادو،بروکلی،ماهی ساردین،صدف و چای سبز موجود است




تاریخ : یکشنبه 89/7/4 | 4:2 عصر | نویسنده : روح الامین

 

خیلی از ماها از ضعف حافظه رنج می بریم ،ممکنه در گذشته حافظه ی خیلی خوبی داشتیم ،ولی الان یک شماره تلفن را هم نمیتوانیم به حافظه بسپاریم ،ضعیف شدن حافظه می تواند دلایل بسیاری از قبیل کم خوابی ،استرس و فشار عصبی داشته باشد.ولی در حالت کلی ویتامین E ،منیزیم و ویتامین B می تواند جلوی ضعف حافظه را بگیرد .مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین ویتامین E و C و سیلیسیوم گیاهی می توانند سبب افزایش حافظه شوند.از جمله مواد غذایی توصیه شده برای بالا بردن حافظه ،گیاه جینسینگ،کلم سبز و کلم پیچ ،گردو ،گندم کامل ،انبه ،میگو تخم آفتابگردان و جعفری است .زرده ی تخم مرغ هم غنی ترین ماده خاوی کولین است . کولین به ارگانیسم در تبدیل چربی به استیل کولین کمک می کند و نقش مهم در مکانیسم حافظه دارد.




تاریخ : یکشنبه 89/7/4 | 3:53 عصر | نویسنده : روح الامین



خواب خوب ،خود کلید داشتن تناسب اندام ،پوست درخشان ،چشمان براق و ... است .برای داشتن خوابی خوب بهتر است مواد غذایی حاوی قندهای طبیعی مصرف کنید تا تعادل گلیسمی در خون شما برقرار شود.از جمله مواد غذایی توصیه شده می توان به کشمش ،غلات کامل،لوبیا قرمز ،عدس و آلو اشاره کرد.




تاریخ : پنج شنبه 89/6/25 | 7:17 عصر | نویسنده : روح الامین


روز سوم.... مشکلات مربوط به مو...... برای آنکه موهای محکمی و زیبایی داشته باشید،بهتر است مواد غذایی غنی از آهن و ویتامین آ مثل آلو یا کلم چینی بخورید.گوشت گاو،میگو،اسفناج و بادام از آنجا که حاوی زنیک و آهن هستند بسیار مفیدند.زنیک طو عمر مو را افزایش داده و نه تنها مانع از ریزش سریع آن می شود،بلکه محرک رشد مجدد موهاست .




تاریخ : دوشنبه 89/6/22 | 12:18 عصر | نویسنده : روح الامین


آفتاب آلودگی هوا و سیگار می تواند سبب  آسیب دیدگی پوست شود.برای آنکه ار بروز اولین چروک ها پیشگیری کنید و پوست خود را صاف نگه دارید ،بهتر است  مواد غذایی غنی از ویتامین C ،A ،E و سلینیوم مصرف کنید.مصرف انگور ،آواکادو،پیاز ،تربچه ،بادام و چای سبز،میتواند به سلامت پوست و برطرق شدن مشکل پوستی کمک کند.




پیچک