سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 88/9/22 | 5:44 صبح | نویسنده : روح الامین

با زردی دندان ها چه کنیم؟

دندان  زرد و دندان سفید

هر روز با خوردن مواد غذایی و حتی نوشیدنی هایی مانند چای یا قهوه باعث می شوید که دندان های تان حالت زردی را به خود بگیرند و از حالت شفافی که شما تمایل دارید، خارج شوند.

حال باید چه کاری انجام داد؟ 

* جوش شیرین ماده ای است که باعث سفیدی دندان های شما می شود. می توانید این ماده را بر روی مسواک خود بزنید و به دندان هایتان بمالید. البته باید دقت کنید که مبادا آن را قورت دهید و در حین اینکه دندان های تان را با این ماده می شویید، دهانتان را از آب پُر کنید تا مبادا غلظت زیاد این ماده باعث از بین رفتن مینای دندان تان نشود.

*  بعضی از مواد غذایی مانند سیب و هویج باعث سفیدی دندان هایتان می شوند، زیرا این دو میوه ، موادی دارند که باعث می شوند رسوبی که بر روی دندان های شما قرار دارد از بین برود و جرم روی دندان هایتان نیز پاک شود.

*  نوشیدنی هایی مانند: چای و قهوه، و برخی میوه هایی که دارای رنگ قرمز هستند مانند: گیلاس، تمشک و ... باعث لکه دار کردن و تشکیل جرم روی دندان هایتان می شوند. پس برای اینکه این لکه های و جرم های قهوه ای و زرد، بر روی دندان های تان باقی نمانند، مدتی بعد از مصرف این مواد غذایی، مسواک بزنید.

* اگر شما فردی سیگاری هستید، لکه های زرد هر چه سریع تر و بیشتر روی دندان های تان ظاهر می شوند، زیرا سیگار به دلیل نیکوتین بالایی که دارد، رسوبات بسیاری را بر روی دندان های تان به جای می گذارد.

راه حلی که برای این مشکل پیشنهاد می کنیم این است که هر چند وقت یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان های شما را جرم گیری کند.

*  برای اینکه همیشه دندان هایتان براق و شفاف و سفید باقی بمانند، توصیه می کنیم که سه بار در روز مسواک بزنید و مدت زمانی که برای هر بار مسواک زدن توصیه می شود، سه دقیقه است. اگر بیشتر از سه دقیقه باشد، ممکن است مینای دندان تان آسیب ببیند و اگر کمتر از سه دقیقه باشد، باعث می گردد دندان هایتان به خوبی تمیز نشوند.






پیچک