سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 87/3/22 | 2:1 صبح | نویسنده : روح الامین
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فضانوردان در این راهپیمایی آخرین اقدامات کار نصب آزمایشگاه علمی "کیبو" ژاپن را انجام دادند و یک مخزن خالی نیتروژن جایگزین کردند.
"ران گران" و "مایک فوسوم" در طول این راه پیمایی که شش ساعت و 33 دقیقه بطول انجامید کارهای تعمیراتی متعددی را انجام دادند و ساعت 20:28 دقیقه به وقت گرینویچ به دورن فضاپیما بازگشتند.
این سومین و اخرین راه پیمایی فضایی برنامه ریزی شده برای این ماموریت 14 روزه بود.
فضاپیمای دیسکاووری روز 31 مه از مرکز فضایی "کندی" در "کیپ کاناورال" در "فلوریدا" به فضا پرتاب شد.
وظیفه اصلی در این ماموریت انتقال و نصب مدول بزرگ مرکزی تحت فشار آزمایشگاه "کیبو" ژاپن و بازوی روباتیک آن بود.
آزمایشگاه فضایی ژاپن که «کیبو» نام دارد، بزرگ‌ترین اتاق ایستگاه فضایی خواهد بود. ارتفاع این آزمایشگاه 37 فوت (بیش از 11 متر) و وزن آن 32 هزار پوند (در حدود 15 هزار کیلوگرم) است.
بخش اول این آزمایشگاه در ماه مارس و در مأموریت قبلی فضایی به فضا رفت و بخش سوم آن نیز در سال آینده میلادی به ایستگاه بین‌المللی فضا منتقل می‌شود.
برای سال جاری میلادی 5 سفر شاتل فضایی برنامه‌ریزی شده که شاتل دیسکاوری سومین شاتلی است که امسال به ایستگاه فضایی سفر کرده است.
بر اساس این گزارش هدف از مأموریت شاتل‌ها تکمیل ساخت ایستگاه بین‌المللی فضا است که تا سال 2010 باید 10 شاتل دیگر به این ایستگاه سفر کنند و کار ساخت ایستگاه فضایی را به اتمام برسانند. بعد از اتمام این مأموریت‌ها شاتل‌های فضایی ناسا بازنشسته خواهند شد و ناسا فضاپیماهای دیگری را برای سفر به ماه جایگزین آن‌ها خواهد کرد.



پیچک