سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : جمعه 89/5/15 | 7:59 عصر | نویسنده : روح الامین

 

 

دکتر منصور ریسمانچیان ( پزشک عمومی ) می گوید: اگر آب بر روی فرش شما بریزد و شما بر روی آن نمک بپاشید ، نمک آب را جذب می‌کند و داخل خود نگاه می‌دارد. پس این اتفاق در بدن نیز می‌افتد ، یعنی وقتی که شما نمک مصرف می‌کنید ، آب داخل بدن محبوس خواهد شد و وزن شما را افزایش خواهد داد.

هر چند این افزایش وزن چاقی نیست ( زیرا چاقی تجمع چربی است ) ولی ترازوی شما چربی ، آب ، استخوان و عضله را به تفکیک نمایش نمی‌دهد ، و فقط یک عدد را نشان می دهد ،پس وزن شما افزایش نشان می‌دهد. ( بسیاری از مراجعان با وجود رعایت برنامه غذایی و تحرک در روز مراجعه کاهش وزن نداشتند و پس از بررسی نمک زیاد عامل اصلی تشخیص داده شد )

از طرف دیگر نمک منجر به افزایش فشار خون ، غیر قابل انعطاف‌شدن عروق و حتی منجر به سرطانهای گوارشی ( در اثر مواد نمک سود شده ) می‌شود پس از لحاظ سلامتی هم برای بدن مضر است. پس نتیجه می‌گیریم که در کل نمک زیاد به هیچ عنوان توصیه نخواهد شد. نمک از طریق نان ، رب و مواد غذائی مختلف وارد بدن میشود و بنابراین نمک اضافی باید محدود شود.

* در افرادی که هنگام ایستادن از حالت نشسته و یا خوابیده ، دچار سیاهی رفتن چشم‌ها می‌شوند ( این حالت به اشتباه توسط مراجعین سرگیجه نامیده می‌شود ، در حالی که سرگیجه چرخیدن سر به دور محیط و یا چرخیدن محیط به دور سر می‌باشد ) و یا کسانی که به علت افت فشار دچار بی حالی و ضعف شدید می‌باشند ، مصرف کمی نمک اضافه توصیه می‌شود .




پیچک