سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 89/3/20 | 7:13 عصر | نویسنده : مریم

استفاده از موبایل ؟=؟ سرطان

افراد زیادی می خواهند جواب این سؤال را بدانند. تلفن های موبایل از سال 1980میلادی مورد استفاده قرار گرفته اند. هر چند ظرف سالیان گذشته استفاده از موبایل به طور وحشتناکی افزایش پیدا کرد و عمومیت یافت و این رشد همچنان ادامه دارد.اما...

هیچ جواب قطعی برای این سؤال که آیا گوشی های موبایل سبب بروز سرطان می شود یا خیر وجود ندارد به این دلیل که اطلاعات موجود در این زمینه فقط با مطالعات مختصر بدست آمده است. اگر چه چندین تحقیق معتبر در این زمینه وجود دارد که نشان می دهد تاکنون مدرکی که بتواند بین گوشی های موبایل و سرطان رابطه برقرار کند در دست نیست.
امروز مردم زمان بیشتری را در مجاورت تلفن های موبایل می گذرانند و این باعث می شود مطالعاتی که هم اکنون یا در آینده انجام می شود قطعیت بیشتری پیدا کنند. این مطالعات در زمینه تأثیر موبایل بر تومورهای با رشد کم در مغز در زمان های طولانی تر ادامه دارد.

طرز عمل تلفن های همراه

تلفن های موبایل از فرکانس های رادیویی با انرژی سطح پایین استفاده می کنند. تاکنون مشاهده نشده است که قرار گرفتن در معرض فرکانس های رادیویی با انرژی سطح پایین باعث بروز مشکلاتی در سلامتی شود.
در آمریکا سازمان غذا و دارو (FDA)و کمیته ارتباطات فدرال (FCC) راهبردهایی را ارائه کرده اند که مقدار مجاز انتشار امواج رادیو فرکانسی را برای گوشی های موبایل تعیین کرده است.
اندازه گیری قرار گرفتن در معرض امواج موبایل با SAR که مخفف عبارت Specific Absorption Rate می باشد.
SAR مقدار انرژی جذب شده توسط بدن را می سنجد.SAR مجاز در آمریکا 1.6 وات بر کیلوگرم است. براساس آزمایشات FCC این میزان امواج بسیار کمتر از مقداری است سبب بروز تغییراتی در حیوانات آزمایشگاهی شود. در آمریکا هر کارخانه سازنده گوشی های موبایل باید مقدار SAR هر مدل گوشی خود را به FCC اعلام کند.
اگر چه بروز مسئله در اثر استفاده دراز مدت بعید می رسد. ولی با رعایت نکته هایی می توان میزان ریسک را کاهش داد.
مکالمه های طولانی مدت خود را با تلفن های سنتی انجام دهید.
از گوشی های موبایلی استفاده کنید که دارای آنتن برای نصب در خارج خودرو هستند.
از هندز فری یا هدست استفاده کنید و گوشی را دور از بدن خود قرار دهید.
میزان SAR منتشر شده از گوشی خود را بدانید.

کودکان و گوشی های موبایل

معمولاً مطالعات و آزمایشهای انجام شده بر روی بزرگسالان و افراد 18 سال به بالا بوده است و استفاده از گوشی های موبایل توسط کودکان چند سالی است که مرسوم شده است بنابراین آثار آن بر کودکان نامعلوم است. اما رعایت نکات گفته شده میزان ریسک احتمالی را برای کودکان کاهش می دهد.

موبایل و رانندگی

خطر تصادف در حال صحبت کردن با موبایل بسیار بیشتر از خطر سرطان است. تحقیقات نشان دهنده این است که در پاسخ دادن به تلفن در حال رانندگی توجه را از جاده به مکالمه تلفن برمی گرداند. این تحقیقات مدعی هستند که مشکل این است که مکالمه سبب حواس پرتی راننده می شود و نه خود موبایل. بنابراین استفاده از هندزفری خطر تصادف را کاهش نمی دهد.

 

 

منبع : / راسخون / www.forum.microrayaneh.com




پیچک