سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 89/2/28 | 10:38 عصر | نویسنده : آرمین رامندی

چندکلام:اول شهادت حضرت زهرا رو به همه ی شما دوستان تسلیت میگم ،معذرت خواهی از روح الامین به خاطر غیبت طولانی اون هم بخاطر زیاد شدن درسهام بوده ،بعد اینکه آهنگ جدید وبلاگت خیلی قشنگه تبریک میگم حالا اومدم چند تا خبر پزشکی این دفعه بدم و رفع زحمت کنم و اما بعد:

ورزش شدید باعث کاهش حافظه به خصوص در زنان می شودexercise hard

 ورزش شدید باعث کاهش حافظه به خصوص در زنان می شود
مطالعات نشان می دهد که انجام ورزش های پر تحرکی مثل دوندگی و یا شنای طول استخر در زنان باعث کاهش حافظه می شود.این در حالی است که ورزش های ملایم و طولانی مدتی مثل پیاده روی سریع، دو چرخه سواری در سطح جاده  باعث ارتقای توان مغز می شود.
با این توصیفات  اغلب افراد گمان می کنند که اگر کمی از چیزی خوب است ، پس زیاد آن بهتر است!!!
اما باید گفت که در این مورد وضعیت فرق می کند. شاید هم کلا میانه روی در انجام هر کاری بهترین پیشگیری برای پشیمانی در آینده  است.
ورزش های سنگین و پرتقلا عبارتند از : شنای طول استخر، ایروبیک، ورزش هایی که نیاز به ابزار ندارند مانند نرمش و شنای روی زمین(ورزش سوئدی)،دوندگی، بسکت بال، چرخه سواری روی تپه و راکت بال می باشد. ورزش های ملایم عبارتند از پیاده روی سریع، والیبال، گلف، دوچرخه سواری روی زمین هموار، تنیس تفریحی و سافت بال است.
طبق تحقیقی که صورت گرفته مشخص شده که اغلب زنانی که ورزش های سنگین انجام می دهند دچار کاهش عملکرد مغزی می شوند و در تست تمرکز و حافظه امتیاز کمتری کسب می کنند.
 البته این تحقیق نیاز به بررسی بیشتری دارد تا صحت و سقم آن به درستی مشخص شود. شاید در کنار ورزش های سنگین و پرتقلا ، بعضی از مدل های زندگی نیز وجود دارد که منجر به بروز این نتیجه ناخواسته می شود. مثلا استرس باعث کاهش عملکرد مغز و حافظه می شود.
با تمام این توصیفات عاقلانه است که در انجام هر کاری حتی ورزش ، حد تعادل را حفظ کنیم.



پیچک