سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 89/1/21 | 10:17 عصر | نویسنده : افشین مقدادی

اثرات روحی و جسمی و اجتماعی الکل

مشروبات الکلی

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثرات روحی و جسمی و اجتماعی مصرف الکل در میان اجتماع می باشد. چنانکه در این پژوهش آمده است، اصطلاح الکلیسم را برای توصیف دو حالت زیر یعنی بیماری مزمن و اختلال رفتار به کار می برند که حاصل نوشیدن پی در پی و بیش از حد معمول مشرولات الکلی است.

 الکل در اولین تماس با بدن به میزان خیلی پایین از طریق گردش خون جذب می شود. بر خلاف سایر مواد غذایی که قبل از ورود به جریان خون می بایست توسط عوامل شیمیایی هضم شوند، الکل تنها ماده ای است که به محض ورود به داخل گردش خون (و معالاً به مغز محلی که اثرات اصلی خود را ظاهر می کنند) وارد می شود.

 الکل به طور سریع از معده، روده باریک و روده بزرگ جذب شده و شکل تبخیری آن می تواند از طریق ریه جذب شود به طوری که مسمومیت کشنده در نتیجه استنشاق آن مشاهده شده، جذب پوستی آن امکان پذیر بوده است ولی اگر غلظت الکل زیاد شود، خاصیت قبض آن غالب می شود و در نتیجه جریان خون آن منطقه کم می شود و جذاب الکل به حداقل می رسد. علایم مشخصه و نشانه های مسمومیت با الکل خیلی خوب شناخته شده است.

 با وجود این افرادی که تظاهراتی شبیه مستی دارند ولی الکلی نخورده اند (مثلاً کمای دیابتی، مسمومیت با داروها حوادث قلبی، شکستگی جمجمه) اغلب در تشخیص مسمومیت با الکل اشتباه می شوند.

 
ستاد مبارزه با مواد مخدر




پیچک