سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 88/9/22 | 5:46 صبح | نویسنده : روح الامین

دست بردن داخل بینی ممنوع!

کودک

دست بردن به داخل بینی باعث تماس مستقیم دست‌ها با میکروبی به نام «استافیلوکوک» می‌شود که تماس آن با سایر نواحی بدن، باعث ایجاد بیماری‌های پوستی می‌گردد.

دکتر پرویز طباطبایی، فوق تخصص عفونی اطفال در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: استافیلوکوک‌ها، میکروب‌هایی هستند که بیشتر پوست انسان را درگیر کرده و در صورت تماس با آن، ایجاد بیماری می‌کنند.

وی افزود: استافیلوکوک ها در حالت عادی در دست ها وجود دارند، ولی تعداد آنها در بینی بسیار زیاد است و بردن دست به داخل بینی، باعث جابه‌جایی و انتقال آنها شده و به تعداد زیادی به دست می‌چسبند و در صورت تماس دست با پوست سایر نواحی بدن، ضایعات پوستی چون کرک سلولیت آپسه و حتی ذات الریه بروز می‌کند.

دکتر طباطبایی تصریح کرد: در مواردی دیده شده که استافیلوکوک ها در افراد باعث ایجاد عوارض قلبی و استخوانی شده اند و متاسفانه با ابداع هر دارو و روش مقابله ای، مقاومت آنها افزایش پیدا کرده است. لذا مبارزه با آنها قدری مشکل است.

وی در پایان توصیه کرد: ضروری است به کودکان از همان سنین پایین، آموزش لازم برای رعایت بهداشت شخصی را آموخته و همواره آنان را به کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها و شستن مداوم دست‌ها تشویق کرد و در صورت نیاز، از داروهای موجود در داروخانه‌ها (تحت نظر پزشک) که به صورت قطره یا پمادهای موضعی بینی وجود دارند، استفاده کرد.




پیچک