سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 88/4/28 | 6:34 عصر | نویسنده : روح الامین

 

بهره‌گیری از مغز مصنوعی در مطالعات کیهان شناسی
به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا),محققان انگلیسی اعلام کردند که با ابداع یک تکنیک جدید بر اساس نحوه رفتارهای نورون‌های مغزی می‌توان به طور چشمگیری سرعت شبیه سازی‌های رایانه‌یی از کائنات را افزایش داده و روند پیشبرد دانش کیهان شناسی را تسریع کرد.

محققان انگلیسی اعلام کردند که با ابداع یک تکنیک جدید بر اساس نحوه رفتارهای نورون‌های مغزی می‌توان به طور چشمگیری سرعت شبیه سازی‌های رایانه‌یی از کائنات را افزایش داده و روند پیشبرد دانش کیهان شناسی را تسریع کرد.

 

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کیهان شناسان از مدتها پیش از رایانه‌ها برای شبیه سازی آنچه در کائنات به چشم می خورد و نحوه تکامل آن استفاده می‌کرده‌اند؛ اما مدل‌سازی از کائنات با اطلاعات معفصل و دقیق پروسه بی نهایت وقت گیر است؛ بنابراین محققان به سرپرستی سرزاریو المیدا در دانشگاه دورهام از یک شبکه مغزی مصنوعی برای سرعت بخشیدن به پروسه ایجاد کاتالوگ‌های کهکشانی استفاده کرده‌اند.

 

این شبکه با نام اختصاری ANN روش ارتباط گرفتن نورون‌ها و محاسبه اطلاعات توسط آنها را شبیه سازی می‌کند و می‌توان از آن برای حل طیفی از مسایل نجومی، ریاضیاتی و مهندسی استفاده کرد.

 

این محققان کاتالوگهای کهکشانی را در طول موجهای نوری مختلف تهیه کردند.

 

اندرو هاپکینز، استادیار رصدخانه آنگلو-استرالیایی در سیدنی تاکید کرد که این تکنیک جدید سرعت انجام تحقیقات مفید در حوزه کیهانی شناسایی را افزایش خواهد داد.




پیچک